ICO 20090813

Då var det afton denna intensiva torsdag på ICO. Lindrig försovning i morse. Skulle stiga upp kl. 6 för frukost 7. Utav någon helt outgrundlig anledning hade jag stängt av klockan!!! Så 06.44 slog jag upp locken och såg till min lindriga fasa att det alldeles strax serverades frukost. Anledningen till denna tidiga timme var att vi med tåg skulle ta oss till Frälsningsarméns Internationella Högkvarter. Och det är inte riktigt som att åka från Olskroken till Gamlestan i Göteborg kan jag säga!!! Allt hanns dock med och vi var framme 9.00 på IHK. Där hade vi morgonbön först och jag var med bland dem som vick tillfälle att berätta lite om mej själv och var jag kommer från. Vi fick också en presentationen av undersekreteraren för Europa. Vidare denna dag fick vi rundvandring i huset och lunch!

Vidare tog vi oss till S:t Pauls katedralen som intre heller är att leka med storleksmässigt! Fantastiskt fin arkitektur och det var fantastiskt att höra berättas hur katedralen mirakulöst klarade sig i bombräderna som utfördes under andra världskriget!
Vi tog lite bilder exteriört och även så gjorde jag ett besök i en av de finaste souveniraffärer jag varit inne. Som också den var belägen i katedralen. Nu var priserna därefter men oj vilken kvalitet på grejerna. T.o.m julgranskulor i form av Londonbussar fanns i glas!
Därefter bar det av till Milleniebron ett stenkast från Frälsningsarmén och där fick jag några bilder av tex. Tower Bridge.
Ikväll har vi haft South Pacific Australia Zone "event". Vi åt mat som var HongKong-insirerat och sjöng australiensiska sånger. Såg på kängurur och koalor i mängd! En fantastisk dag med många inbtryck! Bilder kommer! Titta även på ICO:s hemsida: www.salvationarmy.org och klicka på ICO, och www.youtube.com och sök Salvationarmy ICO Session 202 IHQ, så finner du en liten filmsnutt där.
Allt gott! Blessings! Per-Uno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0