ICO 20090820

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOrimligt längesen jag skrev på bloggen!
Dagarna har i det närmaste runnit iväg! Innehållsrika som vanligt. Jag skall ge Er en sammanfattning sen i söndags då vi var på Catford kår på söndagsförmiddagen. Fyra korta videoklipp kan du se därifrån på: www.youtube.com , sök på salvation army catford corps. Måndagen bjöd på väldigt intressant föreläsning med kommendör Lyn Pearce, i ämnet hållbarhet; att hålla som människa, i jobb och privatliv. Mycket givande!! Bibelstudier på eftermiddagen som också var mycket intressant. Tisdagens innehöll föreläsning av stabschefen och som handlade om adminsitration vilket också är väldigt betydelsefullt och viktigt. Vidare på tisdagen bjöds vi på information och en inblick på internationell nivå om arbetet bland kvinnor! Bl.a vårt världsvida antitrafficingarbete som är fantastiskt! Studierektor Janet Munn ledde oss på eftermiddagen i ämnet "väckelse" och som återkommit på schemat och som är viktigt!
Onsdagen hade vi delade grupper för män och kvinnor med bibelstudier. Vi satt ute i trädgården i strålande solsken coh det var härligt på många sätt! Eftermiddagen bjöd på "Bönedimensioner"!
Idag torsdag har också varit intensiv och jag har haft flera uppgifter! Jag har haft morgonbön tillsammans med Jeanette Lees som jobbar här i London, på en jättestor institution. Lektionerna idag har varit kanon! överste Dick Krommenhoek. TC i Finland! Fantastisk föreläsning i ämnet "Global Evangelisation" och som handlade om hur Frälsningsarmén växer i världen och etableras i nya länder.
Hela dagen har vi firat vår egen Zon med Europas alla territorium i centrum med fokus på Storbrittanien och Sverige/Lettland. Temat börjader redan till frukost då Husmansbröd och ägg och kaviar kompletterade de annars engelskinspirerade frukostarna. Vid lunch blev det sannerligen succé med IKEAS "svenska köttbullar". med kokt potatis och sås. Som en extra "high-lights" tog jag fram en burk äkta lingonsylt som också glädjande nog mottogs med glatt leende från många.
Ikväll blev det äkta engelsk testund kl. 17.00 med sandwich och scones, te och, kaffe för mej som enda nordbo! Kvällens huvudgäster var undersekreterare i Europas, major David Shakespeare.
Min presentation av vårt fosterland och de traditioner v i har mottogs med största respekt! Många skratt och glada tillrop hördes! ABBA's Waterloo fick merparten av kvällens gäster att sjunga i full hals. Presentationen av våra stora varumärken fick också de flesta att nicka igenkännande på huvudet. Ännu större blev glädjen när smakprov på Bilar och Singoalla och Ballerina plockades fram. Kulmen på min presentation nåddes i avslutningen då jag introducerade "små grodorna" som ringdans" Alla deltog lydigt och fint, vilket jag gladdes utav. Jag tycker det är viktigt att vi visar våra traditionella ringdanser osv, så de kan få ett internationellt genomslag! Naturligtvis innehöll min presentation också inblick i Frälsningsarméns arbete i Sverige och i Lettland som också mottogs med stort intresse!
Håll utkik de närmaste dagarna, nya inlägg på ingång!
Allt gott! / Blessings! Per-Uno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0