ICO 20090822

Här är Åslund igen! Nu har jag kommit igång igen med bloggandet efter en liten "svacka" förra veckan. Idag blir det en liten ledighetsrapport! Jag och 8 delegatskamrater har varit på Frälsingsarmens affär idag och jag fick tag i ett par böcker jag tyckte såg intressanta ut. Efter det så åkte jag bussen hem och grejade lite för att sedan entra bussen till Chrystal Palace för ett bussbyte. Den andra linjen tog mej till Ikea även denna helg och där blev det köttbullar med potatis och lingonsylt! Engelsmännen har tagit denna svenska rätt till sitt hjärta med en del lokala variationer, lät jag mig förstå. Pommes frites går tydligen utmärkt att ha till och; en  inte oansenlig mängd gräddsås ville de ha! De stackars köttbullarna formligen drunknade i såsen, som jag hoppade över!
Efter detta matintag blev det en äkta svensk "kaffe-på-maten"!  Kanon! Ett snabbt besök i avdelningen för svenska varor blev lite lindrigare än förra veckan då förberedelserna för torsdagen var i full gång! Nu blev det en påse bilar helt för mej själv och en 250 gr. mjölkchokladkaka till Emma som är volontär på ICO, (Jeppsson i efternamn och är från Stockholm)!
Sen blev det spårvagn till Croydon väst. Spårvagnar har dock en tendens ibland!!! , att inte gå som vi resenärer vill, så efter halva sträckan så sa chauffören att "nu får Ni gå resten av sträckan dit Ni ska!!! Ok, jag hade inte alla hästar hemma i knoppen så jag gick österut i stället för västerut, så det blev ju därefter!! Men det går ju att rätta till såna misstag så det blev bra till slut.
På bussen hem var det formligen trafikkaos och jag tror det beror på att fotbollen har startat här för säsongen så det var full fart ute på gatorna, i Londons förorter!
I morgon blir det mer rapprtering från besöket vi skall göra på Penge Kår!
Allt gott! / Blessings! Per-Uno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0