ICO 20090826

Då var det dags för ett nytt inlägg på bloggen som får betraktas som en lägesrapport,  från den kommande värden för sommar-OS 2012, London!
Det gäller att ligga steget före i planeringen.
Jag har tidigare i slutet av juli eller början av augsuti visat nån bild på att vi har små samtalsgrupper och min grupp har kommendör Norman Howe som  samtalsledare. Idag var sista gången och det var verkligen en upplevelse. Studium i bibeln och en historisk vandring som var av det smått sensationella slaget!
Alldeles i början av de två lektionerna plockar kommendören fram ett historiskt dokument av sällan skådat slag, för min del i alla fall: Sin farfars officersfullmakt som han erhöll när han den 17 juli 1879 blev ordinerad till officer i Frälsningsarmén.
Signerat av generalen själv: William Booth och med sigill! Fantastiskt! Åren har satt sina spår på dokumentet som ändå var väl bevarat!
Skickar med några bilder
Ikväll var  jag och mina kamrater från Storbrittanien ute och åt en kvällsmat med sekreteraren för Europa, kommendör Barry Pobjie och undersekteraren överste-löjtnant David Shakespeare. Det var trevligt!
I morgon ny dag med en stor presentation av ett antal avdelningar på Internationella Högkvarteret som kommer hit!
Mer rapporter följer!
Allt gott! Blessings! / Per-Uno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0