ICO 20090830

Här kommer nya färska rapporter från Sydenham Hill! Här är prima liv. Har nyss hemkommit ifrån ett gångpass som jag sannolikt återkommer till i slutet av min krönika!
Jag kan ge en bekännelse att jag igår och idag har hemfallit till att lyssna på Radiosporten!!! Ja, det är ju så att Finnkampen gått av stapeln och jag har ju vissa sportsliga intressen att vidmakthålla, även om det inte var ishockey denna gång! Dessutom har det ju gått lysande på Ullevi för "Di svenske", så det var ett stort nöje att ratta in Svedala Radiotjänst! Ja, nu för tiden är det ju inte så mycket rattande då vågorna kommer via datorn men bra ljud är det i alla fall.
I morrn, kan jag berätta för Er redan nu, att det är helgdag i Storbrittannien! "Bank Holiday". Det är bara en hake; Ingen vet varför den firas!
Teorirer har jag fått i massor när jag frågat. Den mest gångbara är nog att de bara firar att sommarn säger farväl och de har ingen mer helgdag före jul. Nu är det så att vi i Sverige har faktiskt ingen "extra" helgdag mellan midsommar och jul! . Alla Helgons dag är ju på en lördag så det är ju inget extra.
Det är dock bara att tacka och ta emot i morgon! Finns att göra ändå kan jag säga.
I fredags var vi på Harrods, Peter, Julie och jag. Jag kan säga att jag glömde både kameran och stora plånboken så det blev inte så mycket inhandlat. Men det är ett varuhus som heter duga! Julavdelningen var redan i full gång! Undrar hur varuhuset ser ut när det är jultid med all julskyltning? Det var en del att trippa över. Sen var vi och såg på Royal Albert Hall. Dock inte själva hallen, men väl i entrén! Igår var jag med till Frälsningsarméns affär igen. Inga inköp. Igår eftermiddag hade jag planerat för en lång promenad som jag skulle göra efter det att jag vilat lite efter lunch. Det blev något mer än en "tupplur"; 3½ timme!!! Utvilad i alla fall.
Idag har vi varit till Bromley kår vilket var väldigt fint! Inte så stor kår ytmässigt, men oj vad mycket människor. Vi satt på läktaren. Efter kaffe i deras café "The light". Trevligt att möta många engelsmän och utbyta tankar och erfarenheter. Också idag träffade jag Jaou-Paulo och Karin Ramos och deras barn! De hälsade till alla som de ev. känner som läser detta!
Jag kan säga att vårt grannkvarter har verkligen tagit helgdagen i morgon på största allvar för de har världens partyfest på gården, med discjockey och allt! Lite högljutt kan jag säga!
Ikväll som sagt tog jag tidernas långpromenad. I avsaknad av stegräknare eller måttband så har jag inte aning om hur långt, men c:a 10 km t.o.r. tror jag att det blev. En rejl genomkörare med andra ord.
Nu skall det blir klädvård och vila!!!
Allt gott! Blessnings!/Per-Uno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0