Anlänt till "The Cedars"

Missade morgonkaffet på flyget pga att jag inomnade tämligen omgående när jag trocklat mej in i flygstolen, vid mittersta nödutgången! Detta till trots, förlöpte ankomsten till Heathrow bra, dock var själva landingen en aning överraskande; trodde vi skulle med bredsidan på planet glida av landningsbanan. Så illa blev det naturligtvis inte, Piloterna hade mycket mera pejl på situationen än jag, men det var såpass att vi tittade påvarann vi som satt i samma rad! Tämligen rejäl flygplats för att uttrycka sej lite blygsamt. Ruggigt stor! Efter securetykontroll och bagagehämtning så var det bara att kasta sej ut i vimlet i ankomsthallen. Följandes givna instruktioner påträffade jag chauffören som skulle ta mej till ICO. Det visade sej var en mycket trevlig, ung man från Pakistan. Resan tog c:a 1 h.20 min. Vi pratade på Volvo och SAAB, som hos honom hade god renomé men högst stod Mercedes, vilket också syntes i bilen han valt, en MB A-klass!Bilturen bjöd både regn och sol. Ett fantastiskt fint hus med stor trädgård och stora cederträd; därav namnet "The Cedars", enligt säkra källor. 12 m2 och en toa m. dusch blir min hydda under knappt 2 månader. Jag kommer att publicera en del foto så småningom. Uppgifter har vi redan tilldelats, och jag har fått en plats i Security-gruppen, vilket innebär att se till att dörrar och larm är i ordning när kvällen kommer. Fantastiskt fint att få träffa alla dessa människor från så vitt skilda håll i världen! Maten är fin, lite annorlunda traditioner, men lunchen var lika hemma. I morgonkväll skall vi ha välkomstbankett vilket låter väldigt spännande! Allt gott och Blessings!!/Per-Uno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0