ICO fredag 20090724

Fem månader kvar till Julafton!!! Har kanske svårt att leva i nuet när jag reflekterar över detta? Jag tror inte det, utan det var mer en reflexion för jag gillar julen och innebörden i den! Inte så illa med alla tillägg i form av traditioner heller!
Idag är det fredag och Christina har namnsdag  tror jag.  Fruntimmersveckan lider mot sitt slut. Tämligen svårt att förklara för engelsmännen vad det är. Inte minst att föklara vad namnsdagar är för det firar de inte här.

Förra onsdagen kom jag på mej själv att jag låg och lyssnade på Radio Göteborg på radion! Det projektet la jag ner. Bäst att lyssna på engelsk "broadcasting" så kanske jag lär mej ytterligare något ord. Det är ju det som också är en del av tanken av en sådan här vistelse att även få språkutbyte, inte ligga och softa med p4-skavet på!!!   Idag har vi haft lektioner på förmiddagen och egen tid för studier på eftermiddagen. Disciplinen föll över mej så det gick riktigt bra. Efter att jag spisat eftermiddagskaffe drog jag ut på en timslång promenad i rask takt! Det Ni, låter nästan för bra för att vara sant. Nejdå, här är det sanningen som gäller så det är bara att ta in att jag kutar runt.
I kväll har jag vart i shopen lite längre ner på gatan, TESCO heter den. Köpte lite läskeblask och andra onyttigheter för £ 1.95. Låter billigt, men det blir c:a 25 sek.
Under min i snabb takt genomförda promenad hann jag att ta några bilder på en synnerligen märklig sport: Cricket!
En massa fint uppklädda män i helvita kläder springer omkring på en stor gräsmatta.... Fråga mej inte hur det går till. Kan det möjligen vara föregångaren till brännboll tro? Jag snappade några bilder som också kommer på bloggen.
Jag tog också en bild på en något mindre upphetsande exteriör på ett radhus här i Sydenham Hill. Det kommer mera var så säker.
I morgon skall vi till Salvation Army Trade! Vad det är? Det får Ni reda på i morgon vid denna tid!
Allt gott!/Blessings! Per-Uno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0