Kontrasternas dag ICO 20090731

Idag har det verkligen varit helt skiljda upplevelser. Morgonen och förmiddagen startade med stillhet och eftertanke och studier. Efter lunch har vi varit lediga så kollegan Peter Walker från Australien och jag åkte in till London och besökte några platser. Från ett stilla och lugnt ICO till det  synnerligen pulserande Piccadilly Cirkus! Där kryllade det av människor. Och allt går att köpa! Vad sägs om en sprillans ny Ferrari, som går att inhandla på Ferrari Store i närheten av Piccadilly Circus. Sverigeshoppen, som ligger på Craaford Street i närheten av Svenska ambassaden, besökte vi också. Det var några saker jag behövde komplettera inför Europa-aftonen vi skall ha om några veckor. Mycket trevlig liten affär.
Vidare gick vi till Hamley Toy Store där Peter köpte leksaker till sina barn. Jag handlade lite i en sportaffär, och sen kollade vi också i en hyggligt stor cd- och dvd-butik. Snacka om utbud. Där fanns ABBA-skivor jag aldrig sett. Magarna var tomma och blicken stirrig så det var bäst att söka upp ett matställe. Det blev KFC; Kentuckey Fried Chicken. Kanongod kyckling och strips. Efter denna vandring var det dags att åka hem. Några bilder följer snart i bloggen! Ny äventyr följer i helgen!
Allt gott!/Blessings! Per-Uno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0